Uitslag verloting "Mastering XPages" boeken

Geschreven door Martin Schaefer op 17 maart 2011 20:55

Naast de uitslag van "Wie is de Mol?" speelt er deze week nog een spannende strijd. De afgelopen week hebben wij dan toch een mooi aantal reacties mogen ontvangen op de verloting van de "Mastering XPages" boeken.

En vandaag is het dan zo ver, we accepteren geen nieuwe inschrijvingen meer. Wij hebben onze vakkundige assistente gevraagd om de trekking verder te verzorgen. Bekijk het filmpje om de namen van de winnaars te onthullen.

Winnaars: Gefeliciteerd met jullie boek, wij zullen contact met jullie opnemen om de verzending te organiseren.

Wees geen dief van je eigen tarief

Geschreven door Martin Schaefer op 14 maart 2011 16:28

Het tarief. Het is onderwerp nummer een in ZZP kringen. Ook bij een beginnende ZZP'er speelt al snel de vraag: wat moet ik voor mijn diensten vragen? Je doet onderzoek in de markt, vraagt aan collega ZZP'ers wat gangbaar is. Maar dan zit je opeens aan tafel bij een opdrachtgever en moet het uurtarief genoemd worden. "Negentig euro" flap je er uit.. en kort daarna "Maar iets minder mag ook"...

Duidelijk
Wees duidelijk naar jezelf over je tarief, hanteer dus niet (te veel) verschillende tarieven. Bekijk de diensten die je aanbiedt en plak daar een tarief op. Beredeneer vervolgens zelf hoe je deze tarieven hebt bepaald, dan heb je meteen een verhaal aan de onderhandeltafel.

Een ander voorbeeld dat mij vaak helpt is bij het eerste contact meteen al het tarief aangeven. De potentiële opdrachtgever vindt jou op een of andere manier, verder wil hij jouw diensten en doet hij de moeite om je te pakken te krijgen. Smeed het ijzer dus als het heet is en gooi meteen je tarief in de strijd. Valt dit niet in de gewenste range dan hoeven jullie er beiden geen  moeite meer voor te doen, dat scheelt weer een hoop verloren uren.

Onderhandelen
Nederlanders zouden geboren onderhandelaars zijn, maar de realiteit is toch vaak anders. Als het tarief te hoog is haken veel opdrachtgevers af zonder ook maar een poging te doen om er iets van af te krijgen. Wellicht zit je dan gewoon veel te hoog in de markt, zeker als dit vaak gebeurt.

Korting
Uiteraard zijn er ook genoeg geslepen inkopers die gewoon onderhandelen. Wees dan voorzichtig met het geven van korting, want dat tarief gaat dus nooit meer omhoog. Wel kan je slimme trucs uithalen: geef bijvoorbeeld korting als de klant snel betaalt. Of geef een paar uur cadeau om de totaalprijs te drukken. Zo hoeft in elk geval je tarief niet omlaag.

XPages ook populair in Nederland?

Geschreven door Frank de Vries op 9 maart 2011 09:32

Op 18 februari verscheen op het weblog van Bluecube een stukje over de grote populariteit van het boek 'Mastering XPages' op Lotusphere in Orlando. Nu kan het verschillende oorzaken hebben, waar ik niet verder op in zal gaan maar we hebben vooralsnog geen enkel blogartikel mogen ontvangen. 

Dat is jammer, maar geen ramp. Om één oorzaak uit te sluiten (de inspanning voor het schrijven van een blog over XPages is te groot) gaan we het nu anders doen. 

Laat je naam en adresgegevens achter op onze website. Dat kan via het contactformulier of stuur een e-mail naar info@bluecube.nl. Over een week worden de beschikbare boeken verloot onder de inzenders. Behoor je tot de winnaars, dan ontvang je het boek "Mastering XPages". Simpel? Simpel!

Kosten en snellere migratie bepalen keuze voor Lotus bij ABN AMRO

Geschreven door Frank de Vries op 4 maart 2011 16:05

ABN AMRO heeft Lotus als toekomstig mailplatform gekozen. Na de samengang met Fortis maakte ABN AMRO gebruik van twee verschillende platforms voor email. Microsoft outlook en Lotus Notes zijn gekoppeld maar om werkelijk te integreren was een keuze nodig.

De twee standaarden zijn uitgebreid met elkaar vergeleken. Allereerst de basics, zoals mail en kalender functionaliteiten. Vervolgens op mogelijkheden die geboden worden ten aanzien van het nieuwe werken als zoals presence management, web- en videoconferencing, integratie van telefonie op desktop en laptop en het boeken van voiceconferences.  De uitkomst is dat  op gebied van functionaliteit Lotus Notes en Microsoft outlook niet voor elkaar onderdoen. Vervolgens is gekeken naar een aantal andere criteria zoals doorlooptijd, installatie en uitrol, strategisch perspectief en uiteraard ook kosten. Vooral vanuit de criteria doorlooptijd en kosten is de keuze gemaakt voor Lotus Notes. Hierbij benadrukt ABN AMRO dat Lotus Notes sceptici zich geen zorgen moeten maken omdat er gebruik gemaakt gaat worden van de nieuwste versie van Lotus.

 

Blijf op de hoogte

TwitterLees ons actuele weblog en volg ons op Twitter.

www.bluecube.nl/weblog

twitter.com/bluecube_nl

Op ons weblog

Uitslag verloting "Mastering XPages" boeken meer dan 13 jaar geleden geplaatst

Wees geen dief van je eigen tarief meer dan 13 jaar geleden geplaatst

XPages ook populair in Nederland? meer dan 13 jaar geleden geplaatst

Kosten en snellere migratie bepalen keuze voor Lotus bij ABN AMRO meer dan 13 jaar geleden geplaatst

'Voor weinig' bij Bluecube: het boek "Mastering XPages" meer dan 13 jaar geleden geplaatst

Samenwerken met andere ZZP'ers meer dan 13 jaar geleden geplaatst

ReWork your company meer dan 13 jaar geleden geplaatst

Op één lijn met de klant meer dan 13 jaar geleden geplaatst

Slimme specialisten

Lotus en Citrix SpecialistenU heeft een uitdaging op het gebied van Lotus Software? Wij hebben en kennen de juiste specialisten