Een bulk maatwerk
Geschreven door Kim van Dongen op 29 maart 2010 18:33
Gertjan de Beer, General Manager van Vesperion, had een probleem om een grote hoeveelheid persoonlijke mails te verzenden. Lastig, want er hing een scherpe deadline boven zijn hoofd. Bluecube kwam met een oplossing.
Mails voor marktonderzoek
Vesperion kreeg de opdracht om een mailing te verzenden naar 100.000 adressen met daarin een link naar een gepersonaliseerde enquête. Een opdracht waarbij het bedrijf opliep tegen de grenzen van de bestaande onderzoekstools. Gertjan de Beer: “Een bulkmail versturen had geen zin, want de meeste emailsystemen zien die als spam.”
Geen spam, geen belasting
Gertjan vroeg aan Bluecube om mee te denken aan een oplossing. En die kwam gelukkig snel. “Bluecube had binnen Lotus Notes een tool gebouwd die op een eenvoudige wijze, variabele persoonlijke gegevens in een link kon meesturen. Een Bluecube-server stuurde vervolgens iedere paar minuten automatisch een beperkte hoeveelheid mails.” Het voordeel van de tool was dat de mails niet als spam bij de mensen binnenkwamen. Daarnaast werd de eigen server totaal niet belast.
Maatwerk
Vesperion groeit. Maar groei betekent zeker niet het verlaten van de unique selling points: “Dat wil zeggen: de persoonlijke manier waarop wij met klanten omgaan, en vooral het leveren van maatwerk, met waar nodig een speciaal ontwikkelde tool.” Grappig, gezien die laatste zin leek het wel of we een werknemer van Bluecube interviewden.
Nog geen reacties op dit artikel
Geef een reactie op dit artikel: