Leger des Heils: "ICT in goede handen bij BlueCube"
Geschreven door Martin Schaefer op 7 juli 2010 12:11
Leger des Heils gelukkig met intensieve samenwerking
Overzicht, betrouwbaarheid en development op ICT-gebied maken iedere organisatie effectiever, of het nu ZZP, MKB, een stichting of een multinational is. Toch zijn bepaalde facetten van ICT, zoals troubleshooting of software ontwikkeling voor vele bedrijven vooral faciliterend, waardoor het geen volledige FTE rechtvaardigt. Dan is hulp van buiten de oplossing. Friso van den Berg, Hoofd ICT van het Leger des Heils, koos daarvoor een samenwerking met BlueCube.
Het Leger des Heils staat met de onderdelen zorg en welzijn, geloofsbeweging, internationale hulp en kledinginzameling dag en nacht klaar om zorg te leveren aan iedereen die buiten de reguliere zorg valt, ongeacht ras of geloof. ICT vormt als het ware een ‘paraplu’ over deze onderdelen en maakt dan ook een wezenlijk onderdeel uit van de bedrijfsvoering. Al anderhalf jaar werken het Leger des Heils en BlueCube op dit gebied nauw samen.
Met succes. Vanaf dag 1 lagen er issues die een snelle oplossing eisten. Zo had het Leger intern het probleem dat niet alle vragen via de website bij de juiste afdeling terechtkwamen. Van den Berg: “BlueCube regelde dit binnen een paar dagen en bovendien hadden ze alles heel goed gedocumenteerd. Onze mensen kunnen dit in de toekomst zelf doen.”
Net als BlueCube heeft het Leger een passie voor Lotus. Dankzij de korte lijntjes kunnen problemen snel worden opgelost. "BlueCube is een gedreven en enthousiaste club ICT'ers, die allemaal op ieder niveau van de organisatie kunnen werken. Ze zijn flexibel, snel en no-nonsense als het gaat om troubleshooting. Als er een probleem is, dan denken ze actief mee aan een heldere oplossing."
Lees het complete interview met Friso van den Berg hier.
Nog geen reacties op dit artikel
Geef een reactie op dit artikel: